Köpvillkor

Kära kund!
Vår målsättning är att du ska känna dig helnöjd med att handla hos oss. Vi vill gärna att du ställer frågor om du är osäker på något vad gäller storlek eller passform. Detta gör du enklast genom att ringa till oss på  0150-33303 mellan 11-18 eller skicka ett mail till info@frokenc.nu För att handla via vår webbshop skall man vara 18. Är man under 18 år krävs enligt lag målsmans tillstånd.

Org.nr: 556568-7984

Hur gör jag?
Du klickar på den vara du är intresserad av och väljer storlek. Sedan navigerar du vidare till kassan. Här kan du välja fler varor eller

fortsätta med att välja betalningsalternativ.


I samarbete med Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning och kontokortsbetalning. Det tillkommer inga avgifter när du väljer att betala mot faktura eller med kort. Vid delbetalning hos Klarna kan eventuella uppläggningsavgifter och avi-avgifter tillkomma. Fullständig information om villkoren för delbetalning finns på Klarna.se.

Vi levererar via Posten.  

 

Leverenssätt

Vi levererar via Posten. Frakten kostar 60 kr. Om du handlar över 1000 kr står vi för frakten 
Kommer varan ej ned i brevlådan får du en avisering med information om utlämningsställe. 

Givetvis är det fraktfritt om du väljer att hämta din order i butiken.
Öppet Köp – retur För oss är det viktigt att du är nöjd med ditt köp. Är du inte 100% nöjd, skickar du tillbaka varan eller lämnar tillbaka den till oss i affären. Vi vill gärna att du berättar varför du skickar tillbaka varan, antingen via mejl, telefon eller med en lapp i paketet. Om du väljer att skicka tillbaka hela eller delar av din beställning står du själv för returportot. Tänk på att packa in paketet noggrant, du är ansvarig för transportrisken vid retur. Det innebär att du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av Posten. Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka det som postpaket istället för brev, då paket har kollinummer som går att spåra.  

Observera! Ingen returrätt eller Öppet köp på våra REA- varor

 

Reklamation

Vi står för returfrakten vid reklamation. Finns varan i lager skickar vi en ny så fort vi har mottagit varan och godkänt reklamationen. Om varan inte finns i lager kontaktar vi dig. Kontakta oss via info@frokenc.nu eller via telefon 0150-33303 så skickar vi dig en returfraktsedel.
-Vi följer givetvis Konsumentköplagen:

• Säljaren är ansvarig för fel som fanns när köpet gjordes även om felet visar sig först senare. Fel som visar sig inom sex månader från köpet anses vara fel som fanns när varan såldes, om säljaren inte kan bevisa annat. Om felet visar sig senare är det köparen som ska bevisa att felet fanns när varan såldes. Det är inte fel på varan om den blivit sämre på grund av en olyckshändelse, vanvård eller onormal användning. Köparen måste reklamera, det vill säga klaga på varan till säljaren, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Köparen ska meddela säljaren att det är fel på varan och vad som är fel. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att köparen upptäckt felet. Inom två månader är alltid skälig tid. En reklamation ska göras senast tre år från försäljningstillfället.

Personuppgifter

Personuppgifter vi får in i samband med ett köp kommer inte att lämnas till tredje part. Vi behandlar alla personuppgifter i enlighet med svensk personuppgiftslagen (PUL). Alla uppgifter är skyddade från externa intrång. Som kund har du alltid rätt att ändra, radera eller få ett utdrag av de personuppgifter vi har tillgång till. Kontakta oss på info@frokenc.nu

Om du ej hämtar ut paket tar vi ut en avgift på 350 kr för att täcka våra kostnader.
Force Majeur I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer. https://www.konsumentverket.