Köpvillkor

Kära kund!
Vår målsättning är att du ska känna dig helnöjd med att handla hos oss. Vi vill gärna att du ställer frågor om du är osäker på något vad gäller storlek eller passform. Detta gör du enklast genom att ringa till oss på  0150-33303 mellan 11-18 eller skicka ett mail till info@frokenc.nu För att handla via vår webbshop skall man vara 18. Är man under 18 år krävs enligt lag målsmans tillstånd.

Org.nr: 556568-7984

Hur gör jag?
Du klickar på den vara du är intresserad av och väljer storlek.Sedan navigerar du vidare till kassan. Här kan du välja fler varor eller fortsätta med att välja betalningsalternativ. Vi levererar via Posten.  

Kortbetalning
Kortbetalning kan ske med kredit- och betalkort. Vi erbjuder våra kunder kortbetalning och genom följande betalningssätt: Visa, Mastercard, Faktura och Swish. Vi samarbetar med Hips Payment Group Ltd för att säkerställa säkra och enkla betalningar. All information rörande din betalning krypteras med SSL vilket innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter, dessa kan inte heller lagras av oss. Vi tar inte ut några extraavgifter för kortbetalningar gjorda i vår webbutik.

Faktura
Vi erbjuder fakturabetalning med hjälp av och möjlighet att betala efter att du fått hem dina varor. I samarbete med Hips Payment Group Ltd erbjuder vi faktura och delbetalning. Vid betalning med faktura gäller Hips vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Hips Checkout.

Fakturan skickas till den e-postadress du anger vid köptillfället och förfaller inom 14 dagar. Fakturor ska betalas inom 14 dagar räknat från dag som beställningen skickas från vårt lager. Fakturan dateras och skickas med e-post och ska betalas via bankgiro. Vi tar ingen (0 kr) i fakturaavgift.

Leverenssätt

Vi levererar via Posten. Frakten kostar 60 kr. Om du handlar över 1000 kr står vi för frakten (för Sensaipuder, samt andra produkter som ryms i ett vadderat kuvert tar vi ca 15-35kr).
Kommer varan ej ned i brevlådan får du en avisering med information om utlämningsställe. 

Givetvis är det fraktfritt om du väljer att hämta din order i butiken.
Öppet Köp – retur För oss är det viktigt att du är nöjd med ditt köp. Är du inte 100% nöjd, skickar du tillbaka varan eller lämnar tillbaka den till oss i affären. Vi vill gärna att du berättar varför du skickar tillbaka varan, antingen via mejl, telefon eller med en lapp i paketet. Om du väljer att skicka tillbaka hela eller delar av din beställning står du själv för returportot. Tänk på att packa in paketet noggrant, du är ansvarig för transportrisken vid retur. Det innebär att du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av Posten. Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka det som postpaket istället för brev, då paket har kollinummer som går att spåra.
Du har full ångerrätt (retur och bytesrätt) inom 14 dagar från att du mottagit varan. Vi accepterar enbart returer av plagg som är oanvända. Du får givetvis prova plagget, men inte nyttja varan utöver det. Du får heller inte klippa bort lappar eller etiketter. Om varan är använd eller skadad, kan du bli ersättningsskyldig. Observera att det ej är ångerrätt på hudvård och second hand-varor.

Observera! Ingen returrätt eller Öppet köp på våra REA- varor

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du betalade med kort sätter vi tillbaka summan på samma kort. Betalade du via faktura och returnerar hela köpet så makuleras fakturan, om du väljer att skicka tillbaka delar av köpet justeras beloppet på fakturan.

Reklamation

Vi står för returfrakten vid reklamation. Finns varan i lager skickar vi en ny så fort vi har mottagit varan och godkänt reklamationen. Om varan inte finns i lager kontaktar vi dig. Kontakta oss via info@frokenc.nu eller via telefon 0150-33303 så skickar vi dig en returfraktsedel.
-Vi följer givetvis Konsumentköplagen:

• Säljaren är ansvarig för fel som fanns när köpet gjordes även om felet visar sig först senare. Fel som visar sig inom sex månader från köpet anses vara fel som fanns när varan såldes, om säljaren inte kan bevisa annat. Om felet visar sig senare är det köparen som ska bevisa att felet fanns när varan såldes. Det är inte fel på varan om den blivit sämre på grund av en olyckshändelse, vanvård eller onormal användning. Köparen måste reklamera, det vill säga klaga på varan till säljaren, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Köparen ska meddela säljaren att det är fel på varan och vad som är fel. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att köparen upptäckt felet. Inom två månader är alltid skälig tid. En reklamation ska göras senast tre år från försäljningstillfället.

Personuppgifter

Personuppgifter vi får in i samband med ett köp kommer inte att lämnas till tredje part. Vi behandlar alla personuppgifter i enlighet med svensk personuppgiftslagen (PUL). Alla uppgifter är skyddade från externa intrång. Som kund har du alltid rätt att ändra, radera eller få ett utdrag av de personuppgifter vi har tillgång till. Kontakta oss på info@frokenc.nu

Om du ej hämtar ut paket tar vi ut en avgift på 350 kr för att täcka våra kostnader.
Force Majeur I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer. https://www.konsumentverket.